beats by dre cheap

Svakako pojesti... ups... pogledati...

"JEZIKOVA JUHA" 

(reality show utemeljen na britanskom showu „Ramsay's Kitchen Nightmares", koji je osvojio brojne BAFTA i Emmy nagrade)

Voditelj: Stephan Macchi

Ova emisija pravo je osvježenje. Zanimljiva i dinamična koncepcija odmah u startu izdvojila ju je iz mnoštva sličnih showova.

U šali često kažem da bi nam u svakoj oblasti trebao neko poput Stephana Macchija  i da je to jedina emisija koju bih mogla gledati i kad bi išla reprizine reprize repriza .

Evo o čemu se radi (za one koji ne znaju):

Stručnjak za vođenje restorana, kuhar dolazi u objekat koji loše posluje s namjerom da im pomogne poboljšati poslovanje.

U glavnoj ulozi je Stephan Macchi (Francuz, kuhar, konsultant s višegodišnjim iskustvom i nekoliko diploma) i hrvatski mentalitet u obliku različitih vlasnika restorana, kuhara i konobara.

1. "Snimanje" stanja u restoranu

Stephan daje svoje mišljenje o tome što je vidio, doživio i naravno, probao. Ono što je dobro pohvali, a ono što nije dobro kaže bez dlake na jeziku.
Kuhari često omalovažavaju Stephana jer je on tu neki Francuzić koji priča gluposti ili da su oni tako učili u školi ili da je kuhinja loša... Konobar na kritike spominje da je kuhar loš, spor, da je oprema zastarjela, da sve mora raditi sam, da je gazda loš...

Gazda će reći da je kuhar dobar, ali malo mušičav, da konobar puno radi pa mu se desi koji ispad, da su dobavljači loši, da... 

Uvijek je nešto drugo, uvijek je neki vanjski faktor zbog čega je takva situacija. 

2. Situacija "iznutra"

Vooditelj jedan dan provede u restoranu. To mu služi da dobije kompletnu sliku.
U ovom dijelu i dalje se osjeća otpor i to još veći. Jer ipak, "neki tamo stručnjak" će sada ljude posmatrati kako rade.

Osim toga, ko od nas voli da neki pametnjaković stoji iz nas i ocjenjuje kako radimo posao. Tim više što ima toliko vanjskih faktora zbog čega mi ne možemo napraviti bolji posao?!

 Naravno i ovom dijelu emisije dolazi do sukoba - verbalnih, pa čak i fizičkih. Situacija postaje napetija i protagonisti su sve više i više nervozni. Počinju gubiti svoj štit jer im Stephan pitanjima jasno daje do znanja šta rade krivo.

3. Raspad sistema


Stephan priča o tome što je opazio zadnjih nekoliko dana i daje smjernice šta bi trebalo napraviti. Na vidjelo izlaze sve ružne stvari, situacije, mišljenja. Sve što se kuhalo u glavama protagonista konačno izlazi na površinu. Ružna epizoda, ali sasvim sigurno bitna.

Svi su rekli šta imajui, šta ih muči, šta ih tišti, šta nije dobro, šta bi htjeli...

Jednom riječju, protagonisti su počeli otvoreno komunicirati i međusobno su razjasnili ko ima koju ulogu. Stephan u obliku moderatora daje do znanja šta čiji posao.

Zanimljivo je da gazda uvijek "najviše nastrada" jer ipak on je taj koji treba postaviti i održavati sustav u optimalnom stanju, a ne da djelatnici sami razmišljaju o onome što ih se ne tiče. Nakon žučne rasprave i u konačnici pozitivnog stava svih protagonista pada dogovor da će se svako od njih držati svojih zadataka i dati od sebe najbolje što zna i umije. 

4. Novi sistem funkcionisanja


U završnici Stephan s osobljem kuha set specijaliteta i to serviraju gostima, koji su u ovoj prilici statisti i jako zadovoljni. No reakciju protagonista možete osjetiti jer pričaju iskreno i zadovoljno. Priznaju da Stephanu nisu vjerovali u početku, te da uvijek ima mjesto za napredak i promjene na bolje. Zadovoljniji su jer ipak se postojeća situacija promijenila.

Neke situacije tokom dosadašnjih emisija su sasvim sigurno glumljene, ali ima i dosta materijala koji oslikava stvarnu situaciju. Sukobi su u većini slučajeva realni (odlazak kuharice, fizičko nasrtanje, mnoštvo ružnih riječi i "epiteta"...) i to je očekivana reakcija.

Format je takav gdje gazda naručuje nekog stručnjaka koji će mu pomoći u vođenju restorana, a da o tome nije obavijestio svoje zaposlenike. Gazda jest u neku ruku spreman za promjene, ali zaposlenici nisu. Zapravo nisu iz razloga što im se nameće da se oni moraju promijeniti.


Ono što je najbitnije je to da ako se neko ne želi mijenjati, ako nije svjestan da se treba promijeniti nema tog konsultanta i savjetnika koji će ga promijeniti. 

Na promjene možemo biti spremni tek onda kada sami uvidimo da promjena ne znači napad na nas i našu osobnost, nego da može donijeti samo nešto bolje.

Najnepredvidljivija je bila prošla epizoda.

Vlasniku uopće nije stalo do restorana (to mu je kako se ispostavilo tek "djelatnost preko vikenda"). Pozvao je Stephana da mu pomogne, a u emisiji se pojavio jedva desetak minuta. Sav je teret prenio na voditelja marketinga i kuhara (koji, gle čuda, čak ni ne radi tu, nego tek "spašava situaciju"), a po svoj prilici htio je i na Stephana. Mislio je da će se sve riješiti čarobnim štapićem. Međutim Stephan, zbunjen i frustriran nastalom situacijom u restoranu odlazi.

Na ovo zbilja nemam komentara. Jednostavno, posao traži da mu se potpuno posvetiš. Ili ga voliš ili ne voliš. Sredine nema.

*****

Ovaj show emitira se na RTL televiziji utrokom u 21 sat a repriza je ovog puta u nedjelju u 15:50.

Jedina zamjerka odnosi se na promjene termina.

U početku je bio četrvtkom a repriza nedjeljom,

zatim utrokom, a repriza četrvtkom

i najnovije utorkom, a repriza nedjeljom.

Mislim da ovo nije dobro, ali sudeći po gledanosti i interesu ne šteti.

Zaključila sam da bi u mnogim restoranima dobrodošao najprije "Odred za čistoću" pa tek onda Stephanova "Jezikova juha".

 

*****

 

Kad god gledam ovu emisiju, ne mogu da se ne sjetim simpatičnog crtića "Ratatouille".

Stephan kaže da ga obožava i da je neprevaziđen, a ja kažem kratko:

RASTOP!



KALEIDOSKOP
http://pcelica74.blogger.ba
11/12/2009 00:40